[O1] [AKL] '00 - nowy właściciel Octavii pyta o rady/ceny, i
Zamieszczone przez 2pac
...i coraz bardziej sklaniam sie ku temu ze gostek mi zle podlaczyl, bo z poprzednim radiem az takich problemow nie bylo.., ale chce miec co do tego pewnosc ...
Ale jeśli działa OK na CD to oznacza, że radio podłączone jest raczej prawidłowo; pozostaje tylko kwestia instalacji antenowej lub uszkodzenia głowicy tunera ( ale pisałeś, że na poprzednim też tak było więc raczej coś z anteną ).
Próbowałeś odpalić radio na prowizorycznej antence z drutu podłączonego bezpośrednio do gniazda antenowego z tyłu radia ???
[O1] [AKL] '00 - nowy właściciel Octavii pyta o rady/ceny, i
Witam,
Dziś stałem się szczęśliwym (mam nadzieję) właścicielem Octavii kombi z silnikiem AKL z 2000 roku. I jak to zwykle bywa z autem używanym, jest do zrobienia kilka rzeczy. Doradzcie mi co zrobić samemu (zdolności manualne mam - jestem inżynierem), a co zrobi ktoś i na jakie koszty moge się nastawić (chcę wiedzieć ile co jest warte żeby mechanik mnie nie naciągał):
1. wymiana rozrządu (ma już 90.000km) - ile materiał i ile robocizna?
2. na VAG-u wyszły dwa błędy sondy lambda - zakładam pesymistycznie że obie sondy padły - ile materiał i ile robocizna?
3. nie działa podświetlenie pokręteł wentylacji/klimatyzacji - czy to jest spalona żarówka?
4. czasem wolne obroty są bardzo niestabilne - co to może być?
5. prawdopodobnie tylne prawe łożysko do wymiany - ile materiał i ile robocizna?
6. do tego chcę zmienić kable MN, świece, filtry - jakie materiały i ile/wymienię sam,
7. do wymiany łączniki stabilizatora - ile materiał i robocizna i czy trzeba potem robić zbieżność?
I najważniejsze: czy koledzy w Warszawy są w stanie podać mi namiar na warsztat, który zrobi mi auto dobrze i tanio?
Aha, w miarę poznawania auta będę pytał o inne ustarki...
Jako, że sam mam taki samochód to pozwolę sobie coś pomóc w miarę możliwości
i tak Inżynierze
Ad.1 Nieważne ile ma przebiegu (zakładam, że ma taki) i tak bym wymienił rozrząd koszt pasek+ rolka to ok 200zł + ew pompa wodna ok 100zł (zamienniki) ; robocizna=200zł (nie ASKO ale serwis specjalizujący się w Skodach), w sumie do 500zł powinno sie zamknąć...takie przynajmniej są ceny w Krakowie
Ad.2 Tam jest raczej tylko jedna sonda przed katalizatorem a to, że są błędy z opisem że to sonda to nie oznacza że sonda - sam znam takie błędy a po wymianie kabli zapł. nie ma ich...
Ad.3 Też mam tak i żyję więcej rozbierania niż roboty ja płaciłem, 120zł za rozebranie i złożenie konsoli środkowej
Ad.4 Jest duża szansa że zabrudzona przepustnica koszt czyszczenia i adaptacji ok 60-80zł - sam czyściłem i pomogło już jest tak ok 25000km
Ad.5 nie wiem
Ad.6. kable kup "ORI" czeskieJ prod. np. TESLA ~115ł Z metalowymi "fajkami" sam mam takie i są idealne do zakładani i ściągania. Zwykłe kable np. "Sentech" się lubią urywać a kosztują ok. 75zł co do świec to używam NGK rekomendowane do tego silnika.
co do samodzielnej wymiany świec to możesz mieć kłopoty z 2 środkowymi - ja bez podwójnie łamanego klucza nie dałem rady - szatańsko pomyślane :diabelski_usmiech
Ad.7 też dokładnie nie powiem ale ok kilkadziesiąt zł za łącznik, też mam to robić i potem wypadałoby sprawdzić zbieżność szczególnie że nie wiesz wiele o geometrii tego auta chyba wiele
Ad.8 mam namiar na warsztat ALE w Krakowie
Oki powodzenia
Jurek
P.S.1 można wiedzieć czy autko sprowadzone, czy tez krajowe? czy znasz właściciela? co do przebiegów teoret każdy jest możliwy - ja mam z 2002 r i mam 166000 km natomiast mój wujas ma taką samą z 1998r. i ma tylko 59000 km = pracuje i mieszka w 1 budynku ma tam sklep z częściami Skody zresztą
P.S.2
To chyba już możesz uzupełnić swój profil o dane autka i usunąć nieaktualny wpis w podpisie
Co do auta:
GLX + klima kombi z 2000roku. Przebieg wg licznika 182.500km. Może jutro uda mi się wkleić zdjęcia. Jestem trzecim właścicielem, pierwszym do 2003 był Johnson&Johnson, ja kupiłem go od osoby prywatnej. Kolor zielony. Wygląda na naprawdę zadbaną... I ma opony letnie na alumkach Ronal!!!
Co do Waszych porad: nie mam niestety dostępu do garażu/kanału, więc samodzielna wymiana łączników i łożyska raczej odpada. Żarówkę jutro sprawdzę, ale najpierw odkręcę zestaw głośnomówiący Nokia (PS.: może ktoś chce kupić?)
Aha, czy gdzieś na forum jest instrukcja czyszczenia przepustnicy? (zaraz sam sprawdzę)
obyś tylko nie miał kłopotów ze skrzynia biegów bo ja miałem i kosztowało mnie to 2100zł z robocizną (wymiana na używkę)
masz tam LPG? czy tylko benzynka ?
jak będziesz czyścił przepustnicę to po ściągnięciu jej z silnika trzeba dokonać "adaptacji" czyli powinieneś mieć VAG albo inny soft
do wiadomości nowa originał ok 1200zł zamiennik ok 480zł
obyś tylko nie miał kłopotów ze skrzynia biegów bo ja miałem i kosztowało mnie to 2100zł z robocizną (wymiana na używkę)
masz tam LPG? czy tylko benzynka ?
jak będziesz czyścił przepustnicę to po ściągnięciu jej z silnika trzeba dokonać "adaptacji" czyli powinieneś mieć VAG albo inny soft
do wiadomości nowa originał ok 1200zł zamiennik ok 480zł
Skrzynia biegów była wymieniana na gwarancji przy około 60.000kkm, więc mam nadzieję, że mi nic sie nie przytrafi. Narazie jeżdzę na benzynie, ale jeśli auto będzie optymistycznie rokowało na przyszłość, na wiosnę wstawię LPG (KME + wtryski MATRIX za 2.500 w długo działającym warsztacie).
Aha, właśnie przeczytałem, że również w Octavi po przekręceniu kluczyka powinien włączać się "check engine" - u mnie nie działa, więc kolejna sprawa do wyjaśnienia.
No i jeszcze jedno: z MFA po jedej jeździe średnie zużycie paliwa na odcinku 30km 10,6l/100km :-(
A co będzie się działo, jeśli wyczyszczę przepustnicę i nie "zaadoptuję" jej VAG-iem?
Orzeł, dobrze zrozumiałem: Twój wujek ma sklep z częściami? Jeśli tak to czy mógłbyś zorientować się w cenach potrzebnych mi elementów?
u mnie też nie włącza się (2002 Ambiente kupiłem od I wł. - kupiona w łodzi w salonie) i u wujasa też (1998 GLX - kupił w salonie jako I właściciel)
Tak więc nie wszędzie widocznie były montowane... ciekawe nie?
[ Dodano: Sob 22 Gru, 07 21:08 ]
Zamieszczone przez Agamek12
No i jeszcze jedno: z MFA po jedej jeździe średnie zużycie paliwa na odcinku 30km 10,6l/100km :-(
A co będzie się działo, jeśli wyczyszczę przepustnicę i nie "zaadoptuję" jej VAG-iem?
Orzeł, dobrze zrozumiałem: Twój wujek ma sklep z częściami? Jeśli tak to czy mógłbyś zorientować się w cenach potrzebnych mi elementów?
1. u mnie też tak była ALE ja wierzę swoim obliczeniom ile zatankuje pod korek benzyny - jeśli wogóle tankuję bo ja widzisz u mnie w podpsie mam instalkę IV gen OMVL
2. jak nie zaadaptujesz to bedą pływać obroty mogą być wyższe (inny kąt uchylenia na jałowych itp.) takie cyrki miałem w 1.6 w Felicji (silnik VW III)
Tak wujas ma sklep najlepiej zadzwoń i pogadaj z nim powiedz że jesteś moim kolegą z klubu Skody moze zajarzy jest spox i konkretny auta Skody robi od wieeeelu lat jak pamiętam miałem z 10 lat i już działał - a to już 22,5 latka temu
oto namiary:
PHU Combi
32-300 Olkusz
ul. Sławkowska 29,
tel. (32) 6413307; kom. 602 600 323 Państwo Alicja i Wiesław Syczowie
Ale tak Wam powiem: nie ma to jak auta starej daty... Jak widać, wciąż mam golfa mk2. I mimo przebiegu 215.000 i LPG nie bierze oleju. Nic nie dzieje sie z elektroniką (bo jej nie ma :diabelski_usmiech ), nie wiem co to czyszczenie przepustnicy, itp. A [AKL]: przepustnica, skrzynia biegów, świece, rozrusznik...
Dzięki Orzeł za namiary...
witam, gratuluje zakupu, ze względu na wyczerpujące odpowiedzi kolegów, chciałem tylko powiedzieć, że to że nie ma podświetlenia pokręteł nawiewu to żarowka i nie trzeba rozbierać żadnej konsoli, wystarczy ściągnąć środkowe pokrętło (mocno ścisnąć palcami, albo kombinerkami tylko przez szmatkę żeby nie porysować) i pociągnąć i zejdzie, pod spodem widać będzie żaróweczkę, też sie ją wyciąga i po kłopocie
Agamek12, możesz podesłać na PW jakieś zdjęcia zestawu Nokia i oczywiście cenę?
Słuchaj, dziś go zdejmę i zrobię zdjęcia. Co do ceny: nie wiem ile to może byc warte, może sam mi coś zaproponuj... Podaj swój e-mail, bo mam czasem problem z blukonektem i wysyłam załączniki z różnych dziwnych miejsc...
Aha, jak zdejmuje się zestaw wskaźników? Nie działa mi "check engine" i chcę sprawdzić czy i tam nie jest spalona żaróweczka...
A teraz kilka pytań odnośnie części. Czy te wskazane przeze mnie w liknach są dobre?:
No i już mam niestety zagwozdkę: po odpaleniu silnika z rury wydechowej leci mi szary śmierdzący dym - to chyba nie za dobrze? Dlatego planuje zmienić olej na półsyntetyk Mobila lub inny markowy. Dodatkowo obroty falowały w zakresie 500-1000obr. Ale odpalił za pierwszym razem. Aha, na korku wlewu oleju było sporo lodu - ale to chyba normalne o tej porze roku.
Najbardziej martwię się tym dymem: mój mk2 ma 215.000km i przy odpalaniu nic nie dymi...
Piernik: nie wiem jak wyjąć okablowanie od Nokii, więc zestaw będę sprzedawał pewnie dopiero na wiosnę jak zrobi się troszkę cieplej i będę mógł troszką pogrzebać...
Co już dziś zrobiłem:
1. wymieniłem filtr kabinowy,
2. odkręciłem Nokię,
3. dolałem oleju
4. wytrzepałem dywaniki
5. próbowałem wyjąć szwankujące radio Sony
6. wiem już jak wyjąć i zmienić spaloną żarówkę od regulacji nawiewu
Czy w [AKL] reguluje się zapłon? Bo po przegazówce coś cicho (przynajmniej na zimnym silniku) strzela w wydechu...
Ad. falujących wolnych obrotów: czy skoro na VAG-u nie wyszły żadne błędy przepustnicy mogę założyć, że z przepustnicą wszystko OK? I czy to taka przepustnica: http://www.moto.allegro.pl/item28605...t_wroclaw.html
I czy ja mam dwie sondy lambda? (auto z lutego 2000) - przeczytałem, że OBD II był obowiązkowy od 2001.
[ Dodano: Pią 28 Gru, 07 23:49 ]
A powiedzcie mi jeszcze jaka jest pojemność (tzn. ile wchodzi boryga) w układ chłodzenia? Mechanik mi powiedział, że 5l, a ksoążka 6,5-8l?
Komentarz